|
|
|
"Cimitire - pesteri" sidoniene. |
De-a lungul secolelor 2 si 3 inaintea erei noastre locuitorii din Marissa, au vrut sa lege fapte lor de maretie de morminte. In cripta cu cele doua urne, pictura originala a fost restaurata, si apare inscriptia ce-l mentioneaza pe Apollophanes, fiul lui Sesmaios, conducatorul comunitatii sidoniene din Marissa.
|
|
|
|
|
Muzica de fundal cantata la harpa solo poate da o nota speciala si un plus de eleganta oricarui eveniment deosebit din viata unui om, fie el chiar si in interiorul unui mormant Sidonian.
|
|
|
|
|
|
Inscriptia si desenele "vorbesc" despre arta, mitologia si cunostiitele zoologice( eruditia) din perioada respectiva, cat si despre grupul etnic in care interactionau edomiti , sidonieni si greci, legaturi de rudenie, obiceiuri de inmormantare si multe altele.
|
|
|
|
|
Unele dintre animalele descrise ar putea fi gasite doar in Egipt asa ca pictorul trebuia sa fi fost pe acolo. Animalele au, uneori, o functie simbolica. De exemplu, cocos canta pentru a speria demonii. Un vultur de culoare rosu aprins pe sarcofage este un phoenix care a renascut dintr-un foc ritual si simbolizeaza viata de dupa moarte.
|
|
|
|
|
Cainele Cerberus cu trei capete simbolizeaza paznicii la intrarea in infern.
Cerberus, temutul câine care străjuia la porţile Hadesului. Născut din gigantul Typhon, el era frate cu Hidra din Lerna şi cu leul din Nemea. Cerberus era înfăţişat ca un monstru înfricoşător, după unii cu trei, după alţii cu o sută de capete. Avea coadă de şarpe, iar în jurul gâtului i se încolăceau de asemenea şerpi. Cerberus avea însărcinarea să nu-i lase să intre în Hades decât pe morţi şi să nu mai lase pe nimeni să iasă de acolo. Singurul care a reuşit să-l învingă şi să-l supună a fost Heracles. Se spunea că mai târziu Cerberus a fost vrăjit, şi el, de cântecul lui Orpheus. |
|
|
|
|
Este un loc bine conservat si foarte original prin aspect si istorie.
|
|
|
|